Rozmarýnkova zahrada aneb učíme se jinak
cyklus školení pro rodiče a pedagogy„To nejcennější, co můžeme dítěti dát, je náš čas. Přítomný okamžik, společné sdílení, předávání zkušeností, radostné tvoření.“
Cíl kurzu:
Rozmarýnkova zahrada označuje až sedmidílný cyklus školení, který sestává ze dvou samostatných bloků. Naše metodika Vám ukáže nadstavbu zahrady a pobytu v ní. Poodkryje, jak skrze zahradu můžeme pochopit svět kolem nás i v nás.
Jedním z mnoha cílů metodiky je také předávat informace takovým způsobem, aby dítě získalo vztah k prostoru, ve kterém žije. Když zdokonalujeme životní prostor, tak zdokonalujeme i sebe a když zdokonalujeme sebe, zdokonalujeme tím i celý svět. Šíříme poslání: „Nemusíš být nejlepší na světě, ale buď nejlepší pro svět.“
.Co Vám kurz přinese:
- Celostní pohled na vzdělávání a rozvoj dětí – CO a JAK dětem předávat
- Návod pro společný smysluplně prožitý čas s dětmi
- Nástroj, jak předávat to pravé vědění a to nejlepší z nás.
- Ucelený systém, který u dětí rozvíjí spolupráci, kreativitu, fyzickou zdatnost, ale i zodpovědnost, trpělivost, péči a schopnost materializace.
- Geniální kompenzaci vůči nadměrnému užívání elektroniky.
- Nástroj, jak dětem zvědomit jednotlivá roční období a tedy cykličnost, která je pro přírodu i pro život přirozená a nezbytná.
Pro koho je kurz určen:
Kurz je určen všem učitelům, volnočasovým pedagogům a průvodcům, kteří vnímají svou profesi jako poslání a hledají nejlepší cesty, jak otevřít srdce jim svěřených dětí.
Dále také všem rodičům, kteří chtějí pro své děti radostné a podnětné dětství, které se stane základem jejich celého dalšího života.
Proč absolvovat celý cyklus:
Cesta, kterou společně projdeme, je jako jednotlivé dílky puzzle, kdy na konci je celý obraz složený a rodič/pedagog může plně uchopit celkový záměr metodiky.
Souběžně je každá jednotlivá část okamžitě aplikovatelná do praxe.
Představení sedmidílného cyklu školení
Blok 1
Rok v zahradě s Rozmarýnkem aneb svět kolem nás i uvnitř nás
Na každém setkání se účastník dozví, jak pracovat s konkrétním dílem kreativního deníku s názvem Hanička a skřítek Rozmarýnek. Tyto knihy představují plnohodnotnou pomůcku pro pedagogy/rodiče při jejich interakci s dětmi. Hravou, zábavnou a tvořivou formou motivují děti poznávat svět kolem nás a obnovovat přirozený vztah k přírodě, který nám je daný, jen na něho mnohdy zapomínáme.
Deníky jsou plné zajímavých informací, úkolů k řešení a nápadů na tvoření. Účastníci školení si odnesou nejen knihu pro dané roční období, ale dostanou i náměty a tipy z naší praxe a navíc si práci s deníky sami prakticky vyzkouší již během setkání.
Metodika cílí na děti od 5 let dál a lze ji volně modulovat podle věku dítěte.
Počet setkání: 4
Blok 2
Tajemná zahrada aneb s vílami za poznáním
V tomto bloku se postupně s pomocí víl seznámíme s principy přírodní zahrady. Jak to v zahradě funguje, aby se dobře dařilo všem jejím obyvatelům i rostlinám.
S pomocí víl získá pedagog/rodič ucelený výukový materiál, ve kterém může dětem předat souvislosti, které se dějí v přírodní zahradě, a tedy dětem předat široké spektrum informací, na které se dá volně navazovat dle věku dětí.
Tento blok je vhodný pro aplikaci do MŠ a pro 1. a 2. třídu ZŠ.
Počet setkání: 3
Lektorka: Mgr. Irena Kovářová
Za hlavní smysl života považuji život v INTEGRITĚ HODNOT (pravda – krása – láska) propojených do praxe.
23let jsem vyučovala na Teologické fakultě Jihočeské univerzity. V roce 2013 jsem otevřela vlastní Centrum celostního rozvoje – Měsíčnici, které jsme vybudovali v naší Ukázkové přírodní zahradě Anastazie na Rudolfově. Zde vedeme kurzy speciálně zaměřené pro ženy, kurzy feng-shui, kurzy se zaměřením na kreativitu, výtvarnou činnost, osobnostní rozvoj a kurzy designu přírodních zahrad.
Kontakt: irena@zahradynadmestem.cz, 731 508 814
Lektorka: Ing. Nikola Korbajová
Jsem maminka dvou dětí a od svého dětství jsem si přála pracovat s dětmi. Na to jsem v průběhu dospívání zapomněla a vydala se jinou cestou, než jsem se začala pomalu rozpomínat, co je mi opravdu blízké.
Dnešní doba je plná informací, které se na nás valí ze všech stran. Jak máme vychovávat naše děti, aby se z nich staly rozumné a samostatné bytosti? Návodů je tolik, že se v nich snadno můžeme ztratit. Mnohdy totiž popisují i protichůdné přístupy. Mnohokrát jsem zvažovala, co je správné a nakonec jsem si jednoduše vybrala to, co mi přináší viditelné výsledky.
Metodiku Irenky Kovářové aplikuji doma i na všech programech pro děti, které tvoříme. Jsem nadšená a chci se o ni podělit dál. Nese v sobě přirozenost a jednoduchost, která při pravidelné péči vykvete ve velkolepý výsledek.
Kontakt: nikola@zahradynadmestem.cz, 721 817 708
Blok 1
školní rok 2025/2026
1. setkání – JARO: 22.02.2025
2. setkání – LÉTO: 26.04.2025
3. setkání – PODZIM: upřesníme
4. setkání – ZIMA: upřesníme
Čas setkání
10:00 – 16:00
Celkem 4 setkání, která na sebe navazují. Je možné účastnit se pouze vybraných setkání.
Kapacita
min. 6 osob*
max. 15 osob
*kurzy pořádáme vždy od 6 osob, což výborně přispívá k dynamice týmu
Cena setkání
2 500 Kč*
*platba za 1 setkání
*v ceně Kreativní deník pro děti v hodnotě 580 Kč, skripta s metodickými listy
*drobné občerstvení v ceně
Blok 2
školní rok 2025/2026
- Oheň-země-voda-vzduch aneb živly v zahradě: 22.03.2025
- U nás na louce aneb mikro a makro: 01.06.2025
- V našem sadu a v zahrádce aneb dobroty pro náš stůl: upřesníme
Čas setkání
10:00 – 16:00
Celkem 3 setkání, která tvoří ucelený systém. Je možné účastnit se pouze vybraných setkání.
Kapacita
min. 6 osob*
max. 15 osob
*kurzy pořádáme vždy od 6 osob, což výborně přispívá k dynamice týmu
Cena setkání
2 250 Kč*
*platba za 1 setkání
*v ceně skripta s pracovními listy
*drobné občerstvení v ceně