Rodová škola

"Škola, která děti baví."

Rodová škola nabízí namísto nesmyslných, nelogických a nepravdivých informací ucelený systém vědění, který je snadno přenositelný a uplatnitelný v každodenním životě. 

Mnohaletá praxe nám ukazuje, jak je důležité, aby malé slečny vedla vědomá průvodkyně

a chlapce zase vědomý průvodce.

Aby se děti vzájemně potkávaly při konkrétních činnostech, které budou podporovat jejich vzájemnou spolupráci, sebeúctu a úctu jeden k druhému a dokázaly vzájemně ocenit dary toho druhého.

Je také důležité, aby jak děvčata, tak chlapci měli prostor procházet určitými kroky odděleně a byli tak podporováni v jejich přirozenosti a odlišnosti, která společně tvoří jeden harmonický celek.

Nedílnou součástí Rodové školy je fyzická práce dětí a široká škála praktických činností vždy volená adekvátně k pohlaví, věku a případným individuálním zvláštnostem.

Rodová škola využívá energii lásky jako nejsilnější motivaci pro sebepoznání a seberozvoj.

Naše hodnoty jsou

PRAVDA – KRÁSA – LÁSKA

ale také samostatnost a zodpovědnost, spolupráce, svoboda, sebehodnota a sebepřijetí.

Rodová škola je školou radosti z objevování světa i sebe sama.

Pár bodů z naší filozofie

 Jedinečná metodika a vlastní výukové materiály, pomůcky.

Našimi hodnotami jsou: samostatnost, spolupráce, svoboda, radost, krása, sebehodnota, sebepřijetí, smysl života, pravda

Zázemí školy je v prostorách přírodních zahrad

Bez známek, každý má své tempo a ve výsledku i svůj styl, jak si danou dovednost osvojí.

Učení přirozenou cestou, provázané do praxe, vyváženost teorie a praxe

Celostní přístup, provázanost. Propojováním znalostí mohu pochopit vzájemné vztahy a získat ucelený obraz.

Vlastní zkušenost je ta nejcennější lekce, je nepřenosná. Chyba není vina. Díky chybě vím, kde se mohu zlepšit, trénovat, zdokonalovat.

Návrat ke skutečným tradicím, k našim předkům a k tomu dobrému, co pro nás připravili

Propojení s přírodou, pochopení jejího významu v naší existenci – příroda je vše, my jsme součástí přírody

Kdo nalezne svůj smysl života, ten musí být zákonitě šťastný

Chcete dopřát svým dětem zážitek projektového dne v naší Rodové škole?

Proto jsme vytvořili program Zábavná neděle v zahradách.

 

 

 

Moje motivace být průvodkyní holčičkám

„Jsem vděčná, že holčičky mohou skrze naše programy už tak brzy přirozeně poznávat velikou moudrost, která tu pro nás je. Ne hledat, ale znát své poslání a tomu se věnovat, rozvíjet ho, tvořit a být šťastná, protože pak bude šťastný i její muž a jejich děti a celé další generace.“

Lektorka Měsíčnice Mgr. Irena Kovářová o průvodkyni Nikolce

„Velmi často se na kurzu Ženský kruh setkávám s dotazy, proč se takové informace neučíme už v základní škole. Mám radost, když vidím, jak tyto informace vedou ženu k větší spokojenosti se sebou i se světem, když ji motivuji poznat smysl svého bytí na Zemi.

Kurzem prošlo už více než 900 žen. Jedna z našich studentek, naše milá Nikolka Korbajová, na cestě k sobě objevila smysl svého života – předávat to, co pochopila, dál. Dalším malým ženám skrze měsíčnicovou knihu Hanička a skřítek Rozmarýnek. Tato kniha je kreativním deníkem, deníčkem radosti a rodovou knihou současně.

Nikolka je pro mě přesně tou průvodkyní, jakou jsem si přála mít jako malá holčička.

Jak už mnozí rodiče vědí, měsíčnicová metodika přináší výsledky už po týdenním příměstském táboře a při souvislém procesu se otevírají nové cesty, plně se otevře potenciál dítěte, a to mu umožní být svobodnou, silnou osobností se smyslem pro zodpovědnost a společné tvoření.“

Mgr. Irena Kovářová, autorka metodiky, centrum rozvoje Měsíčnice